Visa ett inlägg
Oläst 2015-01-10, 12:35 #26
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Lindalicious Lindalicious är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 851
Citat:
Ursprungligen postat av Titusbramble Visa inlägg
Sätt samman en NABC och sök in på en inkubator. Då kommer du få enormt mycket feedback och råd.

Som de skriver tidigare i tråden, att erbjuda så många % för så lite pengar, det låter inte seriöst. Om värdet på tjänsten är så högt som du skriver, bör du ta in 5-10 gånger så mycket pengar, för avsevärt mycket mindre andel och det bara i första rundan.

Vi har alla varit där, trott att vår affärside är störst, bäst och vackrast men man blir självblind. Det krävs kritik och andra personers feedback för att lyckas. sen är det inte sagt att du SKA göra som de säger, men du måste lyssna.

Detta forumet är helt säkert inte rätt plats att gå genom din affärside, sociala medier är det sällan. Du måste som jag skrev sätta ihop en NABC och söka in på någon inkubator eller företagsförening där du kan få rådgivning. ALMI är ett sådant.
Hej,

Jag är medveten om att värdet är mer på det jag erbjuder men jag vill komma igång snabbt därför vill jag inte överdriva siffrorna.

Har redan varit i kontakt med ALMI de skulle ringa upp om om 1 vecka, kommer att ta flera månader om inte 1 år med ALMI känns det som.

Jag vill inte lyssna så mycket på andra när det gäller affärsiden, det funkar redan, jag är inte ute efter synpunkter på om det kommer att lyckas då jag vet redan hur det kommer att gå.

Exempel:
Det är som om jag skall ge synpunkter och tala om att iden inte håller till en som REDAN driver hosting företag i England med framgång och vill expandera till Sverige. Trots att jag inte kan så mycket om att driva hosting företag.

Är någon intresserad är det bara att skicka PM.
Lindalicious är inte uppkopplad