Visa ett inlägg
Oläst 2015-01-09, 13:01 #8
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2014
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar

Reg.datum: Jul 2014
Citat:
Ursprungligen postat av digiArt Visa inlägg
Jag tror du behöver leta efter orsaken till din tinnitus. Det kan bero på olika orsaker, klämda nerver, spänningar, mekanisk skada etc. Jag skulle gissa på klämda nerver (kotkompressionen) och spänningar i ditt fall (förmodar att du kompenserar eventuell smärta genom att spänna muskler som går upp över skallen).

Själv har jag tinnitus sedan 2001 då jag fick en mekanisk skada i innerörat pga dykning. Ingen läkare har konstaterat grundorsaken, men det jag läst mig till och förstått är att jag fått en skada på ovala fönstret vilket resulterat i ett läckage av den vätska som finns i snäckan. I sin tur har det skapat en obalans mellan övre och undre gången samtidigt som ett antal flimmerhår lagt sig.

Länken som jonssondesign hittat kan inte hjälpa mig eftersom jag tappat all hörsel över 3 kHz och min ton ligger över min hörbarhet. Som tur är min tinnitus relaterad till omgivningens ljudnivå, vilket betyder att blir det tyst runt om mig blir även min tinnitus tystare. Jag drabbas även av ökad tinnitus baserat på muskelspänningar som är vanligt för mig vid huvudvärk.

Du behöver alltså fundera mer och forska mer rund grundorsaken till din tinnitus för att bättre hitta hjälp i ditt specifika fall.
Ja som vanligt i Sverige ska patienten göra läkarens jobb.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat