Visa ett inlägg
Oläst 2015-01-08, 22:44 #1
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Swag Visa inlägg
Håller med avseende unikt innehåll. Det är få affiliate som skapar unikt, de mesta är bara reklampelare på gränsen till SPAM. Kanske inte mer än rätt att det är svårt. (och ja, jag håller själv på med det :-) och inte heller speciellt framgångsrikt.)

Skatten däremot, är det som bygger välfärden i Sverige, hur pengarna används kan man möjligen ha en åsikt om. Själv har jag nyttjat min del avseende sjukvården, tänk på det alla. Det är inte direkt så att jag kunnat styra över det behovet, samtidigt som sjukvården på grund av slarv var på väg att kosta mig livet också. Men det är nog inte skatten som är boven till att leva på Affiliate eller ej, snarare så att skapar man inte något unikt så kanske man inte ska ha uppmärksamheten, fast vi är många som försöker ändå...som att gräva guld en gång i tiden, ibland hittar man en rejäl ådra, men de flesta får jobba allt för hårt för de få guldkorn som trillar in som i slutändan blir till sand...
Fast för dom som får in låg summa pengar blir skatt problem, gränsen där dom kan överleva på pengarna om det varit utan skatt eller få göra annat / leva på bidrag.

Finns privata sjukvårdsförsäkringar, betalar själv 150€ mån för min och gäller privatsjukhus hela världen förutom USA. Och jag får lätt 10-50 gånger bättre vård än o Sverige.

Sista besök på privatsjukhus tog det under 50min träffa läkare, få göra röntgen, få svaret, samt få CD med kopia av röntgen plåtarna för kunna få utlåtanade från annan sjukhus om jag ville.
Lyckas få det i Sverige, där får fan folk sitta flera timmar på akuten bara.

Så har svårt se varför man ska ha vård i skatt, du får värdelös vård som kommer kosta dig flera miljoner vid hög inkomst mer än försäkring.

Välfärd är bara missbruk att folk kan leva på andras pengar utan ta hand om sig själv, bättre folk får behålla sina pengar och stå för alla kostnader.

Skulle bli antal mer företagare då och folk som faktiskt försöker mer bara gå på bidrag.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat