Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Handlar mer att det är mer personer som håller på med det, mer som ska dela på kakan.
Och ska man samtidigt bo i Sverige och beskattas till döds så är det självklart mycket svårare överleva på det.
Handlar mer om hitta kanske något mer unikt men ändå kan locka många. Mycket svårare idag men.
|
Håller med avseende unikt innehåll. Det är få affiliate som skapar unikt, de mesta är bara reklampelare på gränsen till SPAM. Kanske inte mer än rätt att det är svårt. (och ja, jag håller själv på med det :-) och inte heller speciellt framgångsrikt.)
Skatten däremot, är det som bygger välfärden i Sverige, hur pengarna används kan man möjligen ha en åsikt om. Själv har jag nyttjat min del avseende sjukvården, tänk på det alla. Det är inte direkt så att jag kunnat styra över det behovet, samtidigt som sjukvården på grund av slarv var på väg att kosta mig livet också. Men det är nog inte skatten som är boven till att leva på Affiliate eller ej, snarare så att skapar man inte något unikt så kanske man inte ska ha uppmärksamheten, fast vi är många som försöker ändå...som att gräva guld en gång i tiden, ibland hittar man en rejäl ådra, men de flesta får jobba allt för hårt för de få guldkorn som trillar in som i slutändan blir till sand...