Nykomling
|
|
Reg.datum: Mar 2013
|
|
Nykomling
Reg.datum: Mar 2013
|
Tack för alla svar. Jag har tänkt en följande lösning.
Alla "enkla" hemsidor, med endast ett par sidor och en användare får ligga kvar där. Om jag kollar lite på caching plugins och sådant borde jag kunna ha kanske närmare ett tiotal domäner på ett konot. Då är priset bra.
För två av sajterna som uteslutande är på svenska och varav den ena kommer att ha flera användare och förhoppningsvis lite fler besökare - tänker jag leta upp hosting i sverige.
Jag tycker bara att det är konstigt. Jag har köpt ett premium tema "x-theme" och på en av sidorna inte gjort särskilt mycket förändringar men ändå ser jag att den tar mycket datorkraft i anspråk. Jag kan härleda en del till tillfällen som jag har jobbat med sidan, men det måste man kunna göra, dvs refresha, empty cache osv.
Det är bara helt sjukt hur mycket man som lekman ska kunna. Jag har läst igenom alla artiklar på optimering om jag hunnit. Man blir ju snurrig, speciellt eftersom jag inte brydde mig så mycket om det förut på den svenska hosten, men ändå fick bra tider och vandrade upp på en del google sökningar.
Jag tycker att "enkelheten" med wordpress kanske har överskattats.
Nu kör jag iaf.
3W total cache
WP Clean
Simple Firewall
Login Lockdown
Dessutom har jag kopplat sajterna till cloudflare och satt säkerheten på hög.
På hostingen sa dom att dom hade ett spambotskydd redan.
Det där som skrevs om wp-cron.php får ni gärna utveckla.
|