 |
Flitig postare
|
|
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 456
|
Det är surt att förlora 500 kronor på två ordrar men frågan är om man inte förlorar mer på missnöjda kunder? Oavsett om kunden har rätt eller fel så kan hen sprida ordet och då hade det kanske varit smidigare att bara bita det sura äpplet?
Du kan ju dessutom sälja produkten igen, den är ju inte defekt? Och så ofta händer det ju inte så att du måste föra lagersaldo.
Knepiga kunder kommer alltid att finnas. Både i fysiska butiker och på nätet.
Jag tror på att hålla en ren profil och ha bra kundservice, även om det innebär att man förlorar 500 kronor.
Mitt tips är att ha tydliga villkor för hur ångerrätten fungerar på din e-butik och att alltid begära att returer ska skickas med REK för att säkerställa returen och att kunden själv står för returkostnaden. Och om kunden ångrar sitt köp så får sidokostnaderna som t ex, frakten för drop-shipping mm betalas av kunden.
Dessa villkor ska inte stå finskrivet utan ska tydligt finnas att läsa i shopen. Hellre mer text så att kunden förstår och missförstånd undviks.
mvh
|