Visa ett inlägg
Oläst 2014-12-03, 20:27 #6
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Daniel29 Daniel29 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2006
Killen finns här på WN har jag nu sett och här är lite fortsättning på mailen. Jag kunde inte låta bli att vara dryg pga hans fräcka attityd
Jag har reggat domänen på mitt konto på Binero åt en bekant som ville skapa en sida.

Från mig:
Men lilla vännen, hur mår du egentligen?

Jag börjar från början:
1. Sidan är inte min, även om jag har reggat domänen. Förstår du vad jag säger? Vill du att jag skickar detta till han som driver och äger innehållet på sidan så får du be snällt. Du har varit otrevlig från ditt första mail.
2. Det du skrev var inte kortfattat.
3. Jag vill be dig att sluta kalla mig för osanna saker. Jag är en tvåbarnsfar och älskar mina barn och skulle inte göra någon människa eller djur något ont.
4. Jag har inte stulit något från varken dig eller någon annan.
5. Jag vill be dig sluta hota mig. Det är inte OK att göra detta.
5. Jag bad dig inte kontakta mig igen. Varför fortsätter du göra det? Jag vill be dig igen. Kontakta inte mig mer. Speciellt inte mitt i natten som du brukar göra. Det är obehagligt.

Ta hand om dig
Daniel

Från honom för en timme sedan:

Hej igen!

Jag ser det som att du gjort ditt val!
Jag kommer gå vidare på fredag så du har 1.5 dagar på dig! Sidan skall väck och det är Ditt ansvar!
Det är ditt beslut, jag förhandlar eller diskuterar inte med bedragare!!

Och kalla mig inte lille vän, jag är varken din vän eller liten! Härskartekniker kan du köra på dem som du klarar det på!
Jag kommer även att bifoga alla dina mail och dina spydigheter till alla instanser, inkl. polisen!
Gör ditt val! När processen är igång kommer jag inte att backa den! Fredag!

Om du hellre vill bli anmäld så får det stå för dig och du får ta konsekvenserna, jag ger dig en ärlig chans till fredag, det är inte för att jag respekterar dig eller vill vara sjysst utan för att det är smidigast för bägge parter. Men om du inte är så affärsinriktad utan bara en simpel bedragare så kanske du inte förstår konsekvenserna!? Polisen kommer mer än gärna berätta dem för dig.
Fortsätt att kalla mig ”lilla vän” och att jag hotar dig o.s.v. så blir din sits bara mer svårförklarad!

Och efter en stund:

Hej!

Det finns en enkel lösning så hörs vi aldrig mer = Avregistrera och ta bort domän och innehåll!
Det är inte svårt, det är enkelt och snabbt för dig. Bara logga in på Binero och gör.

Jag ser fram emot att du löser detta tråkiga ärende på ett snabbt och smidigt sätt, sen skiter jag fullständigt i dig och din verksamhet!
Se till att lös detta snabbt och smidigt nu istället din lurendrejare! Om du tänker efter är det nog bästa lösningen för oss båda!

Mitt svar på hans två sista mail:

Jag tycker du är jätteobehaglig!
Jag har bett dig sluta kontakta mig två gånger redan. Detta är nu tredje gången.
Jag har pratat med min fru och hon är också skärrad. Jag har även ringt min chef och upplyst honom om dig, han tycker jag skall polisanmäla om du fortsätter.

Fortsätter du kontakta mig så kommer jag anmäla dig för olaga hot alternativt ofredande. Skriver du skit om mig så kommer jag anmäla dig för falsk tillvitelse eller förtal.
Jag har inget juridiskt ansvar för sidan då det inte är MITT innehåll. Jag har sagt till dig att jag kan kontakta han som äger sidan och låta er prata. Men då du inte har någon som helst hyfs så är det alternativet helt borta.

KONTAKTA MIG INTE MER!
Daniel29 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat