Citat:
Ursprungligen postat av Loco
Hur har du löst e-posthanteringen? Om jag förstår det rätt så finns inget stöd för detta "hos" serverpilot.io?
|
Citat:
Ursprungligen postat av laststory
Jag kör mycket epost via Zoho.com som är gratis (upp till en viss mängd) sen har väl en del registrarer gratis epost också.
|
Man kan ju alltid registrera domänen hos CN om man vill ha epost.
Citat:
Ursprungligen postat av Lidback85
Körde webbutiker hos CN's delade miljö. Var väldigt segt.
Nu kör jag följande:
VPS Digitalocean
Serverpilot koppling
ngx_pagespeed modul aktiverad
Trafik via cloudflare
wp super cache
Blev som natt och dag mellan CN´s delade miljö och nuvarande config.
|
Har hört väldigt mycket om serverpilot på senaste tiden, verkar sjukt smutt. Känns lite småläskigt om de blir hackade dock.
Har du kört Digitalocean under en längre tid? Hur är upptiden?
Citat:
Ursprungligen postat av kevvs
Jag har en webbshop (WP + WooCommerce) hos City Network. Laddningstiderna på dagtid är strax över 4s trots att jag optimerat sidan ganska bra. Återstår bara att minifiera alla css/js till färre antal filer.
Däremot så behövdes det bara cirka 0.5s för att ladda sidan hos Oderland på ett företagskonto.
Jag har dessutom nyligen flyttat http://alexfitness.se/ från en VPS (LEMP) till Oderlands Premium+ och webbsidan är fortfarande ruskigt snabb, både för anonyma besökare tackvare W3 Total Cache + memcached men även för administratörer i adminpanelen. Märktes ingen större skillnad mellan VPS och Oderland Premium+.
Vad jag försöker säga är: Ge Oderland ett försök om du inte vill ge dig på att konfigurera VPS och backup själv.
|
Will do, dock lär det inte bli några fler delade miljöer för min del. Eventuellt för mindre/enklare webbplatser.