Visa ett inlägg
Oläst 2014-11-18, 13:58 #105
nim nim är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2014
nim nim är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2014
Citat:
Ursprungligen postat av TheCheesePolice Visa inlägg
URL="http://www.svt.se/nyheter/val2014/svenska-folket-vill-starka-forsvaret"]Enligt den senaste Sifoundersökningen[/URL] jag sett så vill 61% av svenska folket öka försvarsbudgeten, 18% behålla den nuvarande och endast 8% vill minska pengar till försvaret.
Och här har vi orsaken till min och många andras frustration: jag har helt andra planer än att tvingas gå i statligt uppfostringsläger, men eftersom att 61% av människorna i det geografiska område där jag är född vill att någon annan (bl a jag) försvarar deras hem, men ovilliga att betala för det, så är planen alltså att tvinga mig och andra unga att offra våra liv för någon annans nytta. Nej tack, de kan skicka ut sina egna barn i strid.
Texten säger ju även: "54 procent av de tillfrågade i undersökningen vill också att Sverige ska återinföra den allmänna värnplikten."

Det innebär rent teoretiskt att en av dina föräldrar vill införa värnplikt och skicka ut sina barn i strid

Och frågar du din pappa, så kommer han säga att lumpen var lärorik och att han skulle förmodligen göra om den med annorlunda inställning.
nim är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat