Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Jag vet inte var detta missförstånd kommer ifrån..gissar att det beror på hur man ser på det eller vem man frågar!
Men fick .SE välja mellan 10 innehavare av 1000 domäner var och 1000 innehavare med 10 domäner var, så blev valet väldigt lätt, då .SE mest av allt vill att domännamn skall användas! Men för 99% av alla läsare på WN bör detta vara affärsmässig logik, så jag hoppas slippa utveckla det ytterligare.
|
Det är ju inget missförstånd. Den stora volymen av domäner som innehas av domänpundare är framförallt domäner som inte hade registrerats annars. De registreras i spekulativt syfte. Du verkar själv blanda ihop begreppen och missförstå vad en domänpirat och en domänpundare är.
En sak kan jag lova dig - en domänpundares önskan är också att domänen ska användas - annars tjänar hen nämligen inga pengar. Helst ska den användas av någon annan som ger ett högt bud på domänen, men syftet som IIS och domänpundaren har är detsamma.
Domänpiraterna som sitter på tveksamma domäner ska inte förväxlas med seriös affärsverksamhet som domänpundare håller på med!