Visa ett inlägg
Oläst 2014-11-07, 12:27 #2
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Generellt brukar man säga att så länge du har en positiv ROI på din marknadsföring så är det bra. Spenderar du 10% av omsättningen och du gör vinst på detta så öka till 20% om du kan behålla den marginalen.
Senaste siffrorna jag hörde från förståsigpåare är att små företag ska spendera 1-10% av sin omsättning i marknadsföring för att ha hälsosam tillväxt. Men personligen låter det lite som skitsnack, varje nisch är ju unik och måste behandlas där efter.

Elektronik har ju ofta extremt pressade marginaler och därför mindre utrymme att spendera på marknadsföring. Så det låter lite högt initialt men är det produkter med bra marginal och framgång i kampanjerna? Kör på!

Andelen varierar väldigt mycket, som exempel har jag insikt i en verksamhet där 20-25% av omsättningen går till adwords på en 10M omsättning och de ökar den budgeten hela tiden då det genererar vinst.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat