Nykomling
|
|
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3
|
|
Nykomling
Reg.datum: Jan 2013
Inlägg: 3
|
Såklart det finns bolag som arbetar på det sättet du beskriver marcuslind, inget konstigt i det. Större bolag som har stora varumärken får en massa länkar naturligt och behöver inte bygga länkar manuellt utan skapa innehåll som intresserar människor som därmed länkar.
Och det är klart att ett större varumärke som Coca-Cola eller Stena Line får mycket "gratis" idag, dom har ju lagt åtskilliga miljoner/miljarder på att bygga upp sina varumärken.
Frågan blir då hur många av alla svenska företag som ligger i detta segment? 1%? Jag vet inte siffran men resten behöver SEO-företag som faktiskt arbetar för att öka synligheten för sina klienter, inte bara skriver fina PR-inlägg och filar på en "social strategi".
Slutligen. Är du ett stort företag med miljoner/miljarder i budgeten för marknadsföring online, lägg det på de 1% av företagen som arbetar med att skriva PR-inlägg och "sociala strategier". Är du ett företag med mindre budget, lägg de surt förvärvade slantarna du har på folk som jobbar med riktig SEO, typ Brath, Wedholm, Håkan Persson eller Urbalill. Det är där du kommer få effekt för dina slantar.
|