Citat:
Ursprungligen postat av nim
Värnplikt skulle vara ett stort lyft för Sverige. Få lite fason på snorungarna som springer och dräller på gatorna. Att lära sig att lyda order är något väldigt många saknar idag.
|
Och varför ska jag, som välartad och skattebetalande "snorunge" tvingas att vara SLAV (du kan inte rimligen förneka att detta är slaveri) för att andra i min åldersgrupp bär sig illa åt ute på gatorna? Om någon åtgärd ska vidtagas så är det att ta bort bidragen.
Hur hade det låtit om en majoritet tvingade pensionärer att springa ut och leka krig? Fullt lika legitimt - vi är en majoritet som röstar om vad en minoritet ska göra minst 8 månader under följande år.
Citat:
Jag gjorde själv värnplikt vid milennieskiftet när det var i allra högsta grad frivilligt. Jag ångrar ingenting och även om det kändes pissigt att krypa i leran så minns man de bra delarna och givetvis växte man som människa. Jag tror ärligt talat inte någon som gjort lumpen kan säga emot mig. Faktiskt - hur mycket de än avskydde det.
|
Har ingenting emot att de som nu känner för att offra sig ställer upp och kryper i lera, men att tvinga folk känns helt absurt till och med för att komma från Sveriges Castrokramare.