Visa ett inlägg
Oläst 2014-10-14, 14:26 #7
Johandersson Johandersson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2013
Johandersson Johandersson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Mar 2013
Citat:
Ursprungligen postat av emsans Visa inlägg
Ja ett stabilt team framförallt är nog väldigt viktigt! Har du koll på de bolag som är med i STING´s FastForward program idag? Väldigt kul med nya idéer tycker jag. http://www.stockholminnovation.com/sting-bolag/
Jag brukar kolla in på den sidan och försöka hitta utvecklingen på de företagen de jobbar med. Det finns en hel del nya balla appar och tjänster som kommer upp där, men det finns även många som redan har gjorts, men som nu ska förbättras.

Om du nu ska starta eget och börja utveckla appar så kan jag bara tipsa dig om att börja spara och inte vara för snabb, gör allt rätt från början så blir det en succé, men om du släpper något halvdant så kommer du genast att börja tappa följare, investerare och användare. Och då kommer någon annan med större kapital ha sett din idé och gjort den ännu bättre och i ett annat namn innan du ens hinner börja fundera på vad som gick snett.

Internet är en lömsk bransch och det är som i de flesta branscher pengarna som snackar, det du ska lägga lika mycket på som utvecklingen av själva tjänsten är marknadsföringen.

Stockholm Innovation är bra för bolag som har ambitionen att slå globalt. Har du en tjänst som lämpar sig för bara Sverige så kan det finnas andra inkubatorer som är bättre lämpade. Med det sagt så få du testa dig fram!
Johandersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat