Visa ett inlägg
Oläst 2014-10-13, 21:23 #3
Tour Tour är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 3
Tour Tour är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2014
Inlägg: 3
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Jag köper normalt sett inte annonser. Men jag skulle först och främst undra vad en "normal stor" banner är. Och sen är "du betalar per 1000:e unika besökare" tvetydigt, men jag antar att du menar CPM och därmed per 1000 unika visningar?

All information du kan ge är något som ökar priset. Det är vidare ytterst få sajter som har ett tvärsnitt av sveriges befolkning hos sina besökare. Så ta reda på mer om de "onischade" sajterna också.
Exakta pixelmått har jag inte i huvudet men med "normal stor" så menar jag som de på t.ex. WN.se här till höger.

Yes, jag menar CPM.

Jo, tanken är att så mycket information som möjligt skall gå att få! Men vilken information är av intresse förutom sidans innehåll? Det enda jag kan komma på på rak arm är om sidan fokuserar på en svensk marknad eller något annat land. Och om det är svensk isåfall om det är genom hela sverige eller mer lokalt och isåfall vart. Ålder på besökar, samt om de är främst män eller kvinnor som besöker sidan.

Edit: Det jag menade med onishade respektive nishade. Var att t.ex.:

A. Du vill betala för 5000CPM inom Resor.
B. Du vill betala för 5000CPM men sidan innehåll spelar ingen roll.

Det vill säga att sidan är troligvis också nishade för B, men det är inte ett mål för din anonnskampanj.

Senast redigerad av Tour den 2014-10-13 klockan 21:26 Anledning: Förtydling
Tour är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat