Visa ett inlägg
Oläst 2014-10-03, 10:55 #20
Sianss avatar
Sians Sians är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jul 2012
Sians Sians är inte uppkopplad
Medlem
Sianss avatar

Reg.datum: Jul 2012
Citat:
Ursprungligen postat av olarsson Visa inlägg
Håller bara delvis med. TS har gjort snygga "moderna designer" med en massa stora bilder. Det som är frågan är om detta faktiskt fungerar bättre ur ett användarperspektiv. För mig är huvudsaken att sidan ska fungera och informationen på den ska vara översiktlig och lättillgänglig, inte att den ska vara "snygg och modern". Men ja TS är bra på det han sysslar med och det ser bra ut.
Är helt med på vad du menar och tänker inte säga att du har fel!

Jag vill dock tro att man på Gaffa-designen faktiskt lättare får en överblick av vad som publicerats på sidan sedan man sist besökte den - just pga fokus på de lite större bilderna som man känner igen snabbare än en mindre rubrik. Exempelvis "Senaste nytt" i Gaffas högerspalt tyckte jag var väldigt intetsägande då det är rubriker på fyra ord utan varken bild eller inledande ingress.

På Mjällby-designen såg jag inte heller det som ett problem då jag utgick från hur pass frekvent de publicerade texter i dag (vilket var väldigt sällan).

Är det en sida som uppdaterar lika frekvent som t.ex. Aftonbladet hade man utan tvekan fått tänka annorlunda.

Det är så jag har resonerat sen är det absolut möjligt att jag inte tänkt rätt!
Sians är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat