Visa ett inlägg
Oläst 2014-09-18, 12:08 #2
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious Visa inlägg
Har jag något emot romer?

inget alls, men det är beteendet, det kommer bara att bli värre. Vill inte att mina barn växer upp i sån miljö.

Vems fel är allt det här EU?

Norge är inte med i EU vad jag förstår, har dem samma problem med tiggeriet?
Jag skulle nog säga att antalet tiggare på gatorna i Oslo till och med är fler än i Stockholm. Både baserade på egen erfarenhet senaste året. Jag bor varken i Sverige eller Norge, dock.

Vidare har jag väldigt svårt att se varifrån det kommer att det börjar se ut som Brooklyn i Stockholm. Var där en vecka för något år eller två sen och såg då verkligen inget utbrett tiggeri.

Sen det där med att du inte har något emot romer är kanske sant. Men dina förutfattade meningar verkar springa framför dig ... du sa precis att det finns 500k tiggare i Storbrittanien när en video sa till dig att det finns 500k romer där. Det där om potatisen kan jag inte heller se som annat än ren propaganda, det kom från ett rättsfall där situationen var så extrem att det var lätt att åtala.

Vidare tycker jag att mycket måste göras åt tiggeriet och romernas situation i Sverige och Europa i stort. Tyvärr verkar minst 13% av svenskarna vilja möta dessa människor med hat istället för kärlek.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat