Citat:
Ursprungligen postat av Lindalicious
???
Det var inget rasistisk med mitt inlägg, jag vill bara inte se tiggare som tillhör gäng och tigger utanför varje t-bana station och mataffär i Stockholm.
Jag vill inte att mina barn ser det heller, fanns inte ett enda för på bara 10-15 år har problemet växt.
Det är ok om man ser några riktiga tiggare någon gång, men nu är det inga vanliga tiggare, det är gäng som tigger systematisk dagligen.
|
Bara det att du buntar ihop alla som tigger som romer (zigenare) säger det mesta om din trångsynthet (rasism).
Läs gärna på också om tiggeriet i Stockholm idag. Gå och prata med dem och försök sätta dig in i deras situation. Det är inte något systematiskt tiggeri med organiserade ligor bakom. Det finns absolut inga belägg för detta. Detta är ett faktum du bör läsa på om innan du hasplar ur dig saker som i din ursprungliga post. Okunskap går ofta hand i hand med rasism och att du sprider den gör mig ledsen. Många är tillräckligt dåliga på källkritik så att de kan tro på det du säger så tänk på vad du skriver.