Visa ett inlägg
Oläst 2014-09-13, 21:03 #5
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2011
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2011
Kodmyrans starkheter ligger i backend, i själva admin. Du ska inte stirra dig blind på frontendet på alla hyrlösningar, du ska rikta mycket av din uppmärksamhet till hur effektivt det är att arbeta med ordrarna som kommer in i butiken. Visst, det kan fungera bra med billiga hyrlösningar om du har 1 eller 2 ordrar per vecka, men börjar du att komma upp i 50 per dag, ja då räknas varje sekund som du kan spara in.

Många nya ehandlare missar den biten och kollar mer på hur "framsidan" ser ut på butiken, men det är minst lika viktigt med effektiviteten i admin.

Många leverantörer erbjuder en gratisperiod. Utnyttja det och testa hur enkelt det är att jobba med ordrar osv, och försök att tänka dig in i situationen när du är uppe i 50 ordrar eller mer, kommer det att fungera? Ett plattformsbyte kan vara ett rent helvete, inte bara med det praktiska utan du kan förlora viktiga positioner i Google om du har otur.

Jag ska avråda dig från att ta Nordisk Ehandel. Där har jag haft en del kunder, och det är bedrövligt. Från utsida ser det bra men supporten har inte koll på sitt eget system och man har byggt in sig i ett hörn med ologiska lösningar.

Har även kört ehandel ett par år, både med open source och hyrlösningar. Kodmyran är det bästa som jag har sett. Vill du har "yta" ska du gå på Wikinggruppen men admin är inte helt optimalt där, kanske om ett par år.
DavidEW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat