Visa ett inlägg
Oläst 2014-09-13, 15:43 #199
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2007
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Inte alls, men typiskt V snack. Personligen anser jag V är betydlig mer odemokratiskt än SD.

Nu röstar jag inte på SD, men samtidigt har jag ju flyttat ifrån Sverige och sagt upp mig från boskapsklass samt att vara en slav under något samhälle / land.

Men förstår folk, när staten tar folk pengar med våld och tvång sedan tar emot flyktingar som kostar extremt massa pengar som inte gjort något alls för landet utan bara skapat mer Problem så blir folk inte glada.

Samma sak folk som lever på bidrag och inte bidrar något utan bara är en belastning med tycker folk inte om.

Men jag förstår att skatt behövs för boskapsklassen, där är ju problemet att runt 40-50% betalar förlite skatt och annan del befolkning betalar förhög skatt.

Och folk får inse att välfärd måste anpassas till nivå folk förtjänar, och betalar man inte extra själv så får man räkna dåligt sjukvård eller få bli behandlat som sopor.

Men folk är så korkade som inte fattar att flyktingar tar pengar från statskassan och då måste dom spara in på annat som sjukvård, äldrevård och skola.

Ska man även höja bidrag måste dom pengarna med tas från annat.

Staten har inte en sedelpress och kan trycka obegränsad pengar.
Men det är just det som är grejen, långsiktigt går vi plus på invandring; det är därför ett väldigt obildat uttalande att invandrare och flyktingar kommer och "tar våra pengar".

Det är ett sätt för missnöjda och misslyckade människor att skylla ifrån sig istället för att pallra sig ur soffan, studera, lära sig något och börja jobba...

http://www.dn.se/ekonomi/invandrare-...-far-tillbaka/
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat