Har nog inte så mycket att tillägga utöver att, resonemanget om vad svensk kultur är, troligtvis är av mindre vikt om man inte önskar en gemensam svensk kultur.
Ett mångkulturellt samhälle, har ju per definition ingen enhetlig kultur utan många olika. Likaså om man inte anser att nationer bör existera, är kulturbegreppet kanske inte direkt intressant?
Sen tycker jag att det är viktigt att åter poängtera att det är viktigt att göra skillnad på på mångkultur och ett mångkulturellt samhälle. Även om ett samhälle har en gemensam kultur, så kan det naturligtvis existera andra kultur/subkultur inom samma samhälle.
Ett tillägg, till mitt resonemang ovan för att göra det ännu tydligare:
"Alla som bor och lever i Sverige
just i detta nu skapar svensk kultur".
Min syn är att Svensk kultur i första hand bygger på vår historia och traditioner men att denna kultur fortsätter att formas och omformas. Kultur är inte i första hand territoriell utan snarare samhällets själ.
Om inte du eller någon annan har någon följdfråga på detta, tänker jag tacka för mig i denna tråd nu.
Kan väl eventuellt komma tillbaka och diskutera banksystem, upphandlingar och annat smått och gott om någon börjar dra i dom frågorna