Visa ett inlägg
Oläst 2014-09-11, 08:03 #176
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2011
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2011
Citat:
Ursprungligen postat av hundserver Visa inlägg
Konstigt att så fort SD kommer på tal så är det bara rasism/Nazism det talas om,

Har dom inget annat på sin agenda?
Skola
sjukvård
osv..

Om ni bortser från att dom räknas som "främlingsfientliga"
hur ser ni på dem då??
Gissningsvis är det relativt få av de som väljer att skriva i denna tråd som har någon större koll på SD:s övriga politik.

Och av goda skäl.

1. Media, allmänheten och partiet själv väljer att nästan enbart debattera invandringspolitik när tillfälle ges.

2. Anser man att SD är ett alltigenom rasistiskt eller rentav nazistiskt parti, har man litet eller inget intresse att sätta sig in i den övriga partipolitiken.

Min kortanalys annars av SD är att man i mycket vill driva samma politik inom skola och vård som Alliansen gör/har gjort. Dock vill man att staten/samhället tar ett större ansvar/har större kontroll över eller rentav ex. vinster i välfärden.

Samma sak gäller på arbetsmarknaden. Grunden är densamma som Alliansen (företagande/riktiga jobb) men ett större statligt ansvar med t.ex. obligatorisk A-kassa.

Ekonomi stora likheter med Alliansen. En fråga jag tycker är väldigt viktig och intressant som inte alls kommit upp i årets valrörelse är den bankskatt som bland annat SD, MP och S vill införa. Själv anser jag att bankerna måste drivas mer som vilka andra företag som helst, tar man stora risker har man också ett stort egenansvar.

Något som gör SD mer eller mindre unikt idag bland riksdagspartierna är att man talar om att man vill "skapa" en svensk kultur och att man ställer sig frågande till mångkultur. Detta är något som knappt alls debatteras, troligtvis för att det är en allt för känslig fråga.

Den politik som SD driver idag, påminner åtminstone mig mycket om de konservativa gamla Moderaternas politik, eller kanske ännu mer KD/KDS tidigare politik vilket i sig inte är så konstigt eftersom de alla innehåller/innehöll olika grad av socialkonservatism.

Senast redigerad av spexer den 2014-09-11 klockan 08:08
spexer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat