Medlem
|
|
Reg.datum: Aug 2011
|
|
Medlem
Reg.datum: Aug 2011
|
En svärm kommer säga "Det här var ju inget nytt". Det är sant, men när Apple gör det som den spelare de är på marknaden av smartphones och "devices" så är det här det som möjliggör att deras ekosystem av Apple Pay slår igenom och gör att vi till slut kan slippa kreditkorten, eller iaf att ta fram dom ur en plånbok och istället ha allting digitals och signera det på ett "säkert sätt" (ser bra ut det som presenterades).
Jag skulle kunna tänka mig en iPhone 6, den är lagom och lär bli riktigt grym ihop med en klocka. En klocka som de smart nog inte bara la på iOS på utan skapade ett nytt OS med egen funktionalitet.
Och jag är inte en fan-boy av Apple. Långt ifrån, men vad de skapar är generellt bra. Men inte för alla, vissa vill ha lite mer lösa tyglar och inte så strikt OS och regler om vad man får eller får göra. Därav alltid föredrag Android. Men Android är oorganiserat, tyvärr. Pga för lite regler från början. Google har skärpt sig, men det eftersläpar.
Testar av den anledningen en Nokia 930 med Windows Phone 8.1 och är faktiskt riktigt imponerad över hur långt det kommit. Har haft haft 8.0 för 1.5 år sedan och det sög. Men detta börjar bli bra. Har alla appar jag behöver och allt fungerar som jag hade i min Android (såklart, vissa saker finns inte och är inte lika bra). men hoppas Windows Phone tar sig i kragen och släpper lite nytt snart. Men tills dess, så blir nästa telefon en iPhone 6 helt klart.
|