Visa ett inlägg
Oläst 2014-09-09, 17:45 #7
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Nov 2004
Ja det fattar en normal person med lite IQ att längre fram att det inte kommer finnas jobb i framtiden för alla. Inte med ökad befolkning och mer och mer automatisering av datorer och robotar.

Industri och produktion minskar i fysiska jobb, även om det kommer finnas viss tillväxt inom tjänster närmaste åren framåt.

Fast är väl då man inte ska rösta på S utan rädda sig egen framtid och byggt upp eget kapital, för varför ska fåtal jobba o försörja andra bara.

Folk är så korkade och tror staten ska lösa alla problem hela tiden, eller andra ska betala för en.

Och nej behöver inte bli så farligt med högre arbetslöshet om man ställer om, men banken kan inte äga ditt boende då. Skulder o lån kommer inte funka.

Folk kan även börja med egen produktion etc, i princip tror jag Sverige kan bli helt självförsörjande på mat produktion. Just nu finns inga bönder kvar i Sverige för inte lönsamt, handlar inte om överleva där.

Men folk kan få räkna med sämre välfärd om man inte betalar för sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Jimmit Visa inlägg
Jävlar vilken skev kommentar

Jag jobbar gärna, och driver även eget företag om än bara vid sidan av än så länge. Röstar ändå S, även om C fortfarande står ganska nära tillhands, men nej, inte mer högerpolitik och privatisering nu (privata apotek är ex. en jävla misär, åtminstone för mig som diabetiker).

En sak som gör att jag röstar rött är för att jag tror det är bättre att fördela pengarna jämnare mellan folket, oavsett om de är arbetslösa, penchisar eller lever i någon form av utanförskap. Sverige kommer inte få mer jobb med tiden, allt som kan bli digitaliserat, kommer bli digitaliserat, arbetslösheten lär öka kraftigt vilken regering vi än har de närmste 20-25 åren. Yrkeschaufförer sitter löst ju närmre självkörande bilar vi kommer, ekonomiska rådgivare (åtminstone de genomsnittsliga) kan bytas ut mot en algoritm vilken dag som helst, etc.etc.

Sverige lär inte få fler jobb, känns som att vartenda parti kör nåt jävla bullshit där. Dock röstar jag hellre rött än ökar samhällsklyftorna.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat