Visa ett inlägg
Oläst 2014-09-09, 15:17 #119
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2011
spexer spexer är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2011
Citat:
Ursprungligen postat av erebos Visa inlägg
Kanske, men vem är dom rädda för isf?
Här har du ett svar:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5959101

Nu skall det vara sagt att jag inte känner till hela händelseförloppet. Kanske har Moderaten sagt rasistiska saker innan SR spelade in, men hur man kan få det som spelas upp här till att vara ett rasistiska uttalanden övergår mitt förstånd.

Det är visserligen inte speciellt trevligt att kalla någon/några för drägg men det är inte rasistiskt.

Eller ligger det rasistiska i att denne Moderat anser att man bör stoppa vissa personer (kanske ex. kriminella, terrorister och grova krigsförbrytare?) från att få svensk medborgarskap?

Men även om man skulle anse att det är förkastligt att kalla människor på flykt för drägg och att man inte tycker att någon särskild kontroll skall göras vid gränsen, anser jag att det inte ens med stor vilja går att få uttalandet till att vara rasistiskt.

Men Sveriges Radio och övrig media tycks anse detta, på vilka grunder undrar jag? Kanske behövs en allmän informationskampanj om vad rasism är eller så behöver Sverige kanske en upprätta en ny helt egen definition för begreppet rasism.
spexer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat