Visa ett inlägg
Oläst 2014-09-05, 00:12 #3
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Smakprovet bör inte vara sämre än tjänsten/varan som du säljer. Locka aldrig kunder med någonting som kunden inte vill ha, eller som riskerar att göra kunden besviken.


Angående att ta betalt. Vad som alltid fungerar är att erbjuda kunden flera alternativ, men där ett av alternativen är uppenbart mycket bättre än de andra. Jag har aldrig sålt quizar, men jag kan ge dig ett konkret exempel inom e-handel:
Du är e-handlare och vill ta ut en fakturaavgift (det kommer kunderna inte att gilla). Erbjuder du faktura som betalningsalternativ och du tar ut en avgift på 19 kr, så kommer kunderna uppleva det som att du försöker att skinna dem. Men om du samtidigt erbjuder kunden att betala mot postförskott till en kostnad av 69 kr, så kommer samma kunder att uppleva fakturaavgiften som rena klippet.

Man ska inte vara rädd för att ta ut avgifter. Man måste bara se till att kamouflera de faktiska avgifterna bakom ännu högre avgifter, som kunderna kan välja bort.

Vill du tex sälja ditt quiz för 9.99 daler och 99 % av din målgrupp talar engelska, så erbjuder du ditt quiz på engelska för 9.99 daler och samma quiz på franska och tyska för 49.99 daler. Låt gärna kunden veta att det engelska quizet är subventionerat på något vis. Människor gillar gratiserbjudanden, låga priser och rabatter. Men dyra varor till fullpris upplevs ofta som ännu mer oemotståndliga (så länge som någon annan betalar lejonparten av kostnaden).
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat