Visa ett inlägg
Oläst 2014-09-01, 09:46 #5
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2005
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar

Reg.datum: Nov 2005
Jag har nu testat Google Apps och det verkar förmodligen vara rätt. I grund och botten är det dock inte så mycket som skiljer från att ha ett "företagskonto" på Gmail med tillhörande Youtube-kanaler, plus-sidor etc.

Den stora vinsten är om man har flera som samarbetar (flera anställda) vilket jag egentligen inte har men ur ett framtidsperspektiv så känns det rätt.

En stor varning är dock att mejlmigreringen (Gmail) är knappt fungerande. Jag har fått starta om och fixa med det 5-10 ggr och fortfarande bara lyckats föra över c:a 0.3 Gb av 2.2 Gb totalt.

Följ inte Googles anvisningar om att redan från början byta mejlservrar till deras för då får du alla nya mejl till ett konto där du ändå inte har alla mejl i slutändan, vilket är grymt frustrerande.

Google plus-sidor gick inte heller att överföra smidigt. Funktionen för det finns men för mig kraschade det.

Egentligen är det ganska lite som går att "överföra" utan det handlar enbart om att tillsätta ditt nya konto som ägare/administratör för dina olika Google-produkter, och sen ta bort ditt gamla konto som ägare.

Adsense dras jag med samma problem. Det går att flytta ägare men inte att göra om det till ett "företagskonto". Det verkar som att det enda man kan göra är att starta ett nytt konto. Således förlora all statistik och därtill behöva byta ut alla Adsense-annonser...
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat