Visa ett inlägg
Oläst 2014-08-30, 00:10 #5
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Stort tack för svar. Ja precis, det är nog väldigt mycket overkill. Jag tror det räcker med 1 dag i veckan för alla returer och reklamationer. Detta då det är elektronik och man ibland behöver koppla in dem i datorn, strömmen osv.

Men då kan han jobba med kundsupport, svara på mejl och tele samtidigt. Förutom det kan han även jobba med produktutveckling. Låter det rimligt att han gör allt det här istället?
Det borde betyda att ca 10% av arbetstiden läggs på reklamationer/returer. För att en person ska jobba heltid med det så bör det finnas ca 10 personer i företaget.

Ni får nog göra så att ni får anpassa arbetsuppgifterna efter vad den ni anställer klarar av att göra. Men lägg över så mycket som möjligt på den personen.

I en övergångsperiod kommer mycket tid att gå till utbildning och "inkörning" av den nyanställde. Men när det stabilicerar sig så kan ni kompanjoner lägga mer tid på strategi, marknadsföring och försäljning.

Senast redigerad av Conny Westh den 2014-08-30 klockan 00:13
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat