Visa ett inlägg
Oläst 2014-08-28, 21:26 #2
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Vebut Vebut är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Utan att igentligen veta hur du använder Googles produkter idag måste jag säga att så fort vi gick över på Google Apps for Business samspelade allt. Jag körde förut företagsmailen på min personliga mail och det är, som jag antar du märkt, aldrig roligt + att allt du gör i Googles produkter är ju direkt kopplat till samma konto.

Nu har du skapat ett nytt google-konto redan, men jag skulle rekommendera dig att skippa detta och direkt gå på Google Apps for Business. Jag gjorde som så att jag skapade apps kontot via en egen mail som inte hostas av google. Väl inne sedan pekar man om uppslagningarna till googles servrar. Då använder du nu Google helt rent utan en g-mail adress, och uppger bara din privata gmailadress som sekundär adress vid eventuella problem.

Företagsnamn, domän och rent företagskonto. Fungerar prima. Kostar $5/anv/mån men det är det lungt värt.
Tar en 2-8 timmar att få det att rulla bra, och sen om du ska ha flera användare skapar du dessa i organisationen i apps och har full kontroll över vilka som ska ha tillgång till vilka av googles produkter - samtidigt som att du kan sätta behörighetsnivåre på kataloger och filer i drive'en.

Det är lite tokigt beskrivet inne i Google Admin som är administrationsinterfacet för organisationen men ge det lite tid bara.

Prova 30 dagars demo, så lovar jag dig att du blir helnöjd sen.

Edit: När du registrerar produkter (analytics, gmail, drive osv.) gör du det via huvudkontot.
Vebut är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat