Visa ett inlägg
Oläst 2014-08-26, 10:27 #2
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
Tack! Angående .xyz med liknande har enligt min uppfattning en väldigt begränsad uppsida, liknande intetsägande gTld:er kommer säkert fortsätta spammas ut så länge man tjänar pengar på det. Enligt min mening bör det i det långa loppet vara mer värt att sikta på tvåkombinationer som faktiskt säger något, exempelvis cheap.condos istället för cheap.xyz. .Club är en sådan gTld som faktiskt säger något i de flesta fall. Tror inte man ska stirra så mycket på statistiken nu i början, marknaden är alldeles för färsk. Just nu är ju statistiken bara löjlig.

Är ingen domainer men så är ny i gemet men en flitig investerare, tolka mina påståenden och åsikter därefter.
Med all respekt så tycker jag att man absolut man kan kika lite på statistiken hittills. Trots allt så tror jag betydligt mycket mer på en domän som sålt 100.000 domäner sedan i maj (.CLUB) än en domän som sålt knappt 730 domäner sedan i maj (.BEST).

Jag håller däremot med om att det är intressant med de nischade domänerna där man kan pussla ihop ord+TLD=fras, exempelvis Golf.club, Window.glass, Brain.surgery eller varför inte Shut-up.kids?

Dessa tror jag också på.

.XYZ säljer rätt bra utöver sina bjuddomäner på NS, men jag undrar om det verkligen kommer bli en riktigt accepterad TLD bland gemene man. Jag är tveksam, även om jag naturligtvis önskar så för egen del.

Senast redigerad av Captain Thailand den 2014-08-26 klockan 10:30
Captain Thailand är inte uppkopplad