Visa ett inlägg
Oläst 2014-08-23, 12:04 #112
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Mina erfarenheter av Crystone är inte särskilt positiva.

Använde Crystone ganska mycket för några år sen, både för att registrera egna domäner men även åt mina kunder. Pga det urdåliga admin-gränssnittet samt att så gott som alltid när man registrerade en domän och betalade med kort så fick man ändå ringa supporten för att registeringen skulle gå igenom så övergav jag Crystone.

Igår skulle jag registrera en se-domän åt en kund och tänkte pröva Crystone igen. Fick jag bitter ångra.

Vid 11-tiden på fredagen gjorde jag beställningen och betala direkt. Pengarna drogs från mitt kort. Vid 13-tiden hade inte domänen blivit registrerade och jag ringde Crystone support och fick då tala med engelsk-talande support. Förklara mitt ärende och supporten lovade att de skulle vara fixat inom 30 minuter. Idag vid 11-tiden kollade jag domänen och den är fortfarande inte registerad. Ringer igen supporten och får efter 15 minuter prata med en svenska-talande support som talade om att något hade blivit fel. Vågar inte chansa på att de lyckas ordna detta och bad om återbetalning av summan vilket skulle ordnas. Vi får se om det fungerar.

Att registrera en domän ska vara enkelt och ska ske direkt efter att man har betalt domänen. Blir det fel borde deras interna system varna så att de kan lösa det manuellt direkt. Jag som kund ska inte behöva ringa två gånger och lägga ner 30-40 minuter i kö och samtal för att registrera en enkel domän.
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat