Visa ett inlägg
Oläst 2014-08-21, 02:26 #3
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Det är trots allt en minoritet av alla ccTLD. "Europeisk standard" är väl snarare i så fall att vara en "oetablerad" och dyrare ccTLD.
Nu hänger jag inte alls med. Sverige är ett relativt rikt land med en väldigt hög bredbandspenetration. Relevanta jämförelseobjekt måste väl rimligen vara liknande länder i vår närhet och inte Bulgarien, Ukraina eller nåt annat land borta i öst? Men ja, jag kanske får omformulera mig till västeuropeisk standard då.

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Om du räknar antalet domäner per invånare så går det knappast någon nöd på .SE. Visst vill jag också gärna ha så billiga domäner som möjligt men ni överdriver betydelsen av prishöjningen rejält (av eget intresse naturligtvis). Det är trots allt fortfarande ett lågt pris och en liten höjning det handlar om.

Sedan kan man alltid ha synpunkter på hur .SE drivs men att ta upp det just i samband med en prishöjning blir lite konstigt. Då känns det mest som att man är förbannad för att man får en ökad kostnad för sitt hamstrande
Hur kan du mena att nuvarande pris är lågt? För att avgöra om något är högt eller lågt måste det givetvis sättas i relation till ett annat relevant jämförelseobjekt. Då måste vi ju ändå utgå från vad andra västeuropeiska ccTLD's tar betalt och inte vad det kostar att köpa en flaska vodka.

För mig spelar inte höjningen någon speciellt stor roll faktiskt, för .SE-zonen är det förödande. Visst, antalet .SE domäner hade inte växt till 2 miljoner över en natt om de sänkt priset till 60-65kr, men då hade man i alla fall kunnat ha ett realistiskt mål, och på sikt, tjänat mer pengar. Dvs win-win-win, alla glada.
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat