Mycket flitig postare
|
|
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
|
|
Mycket flitig postare
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
|
En liten uppdatering från oss på City i denna diskussion. Utan tvekan har det varit en tuff juli och augusti för oss. Som alla här vet gick en uppdatering inte som den skulle - och skapade flaskhalsar som påverkade våra system i en större utsträckning. Inte bara segt för användare och administratörer - viss funktionalitet slutade också att fungera. Det drog ut på tiden (flera veckor) innan vi hade helt grepp om lösningar som måste till. Något som skadade våra kunder och oss under denna tiden. Vi ber ödmjukast om ursäkt till de som på ett eller annat sätt kan ha kommit i kläm.
Som det ser ut nu har vi det under kontroll systemmässigt men kommer jobba vidare aggresivt för att inte bara få OK prestanda i kontrollpanelen - utan bra prestanda för alla kunder. En hygienfaktor vi inte har nått fram till men hoppas göra under året. Det finns även andra fel som vi betar av men situationen är klart bättre generellt sett.
jeja2000 - vi har använt Atomia i fyra år snart. Så det var inte så att vi i denna uppdateringen "gick över" till Atomia. Håller annars med - segheten är inte acceptabel och väger tungt mot de fördelar vi har i detta systemet. Vi tror dock att redan nu kommer du se en snabbare panel men vi har klart en bit att vandra.
altruixm - väldigt ledsen att höra detta. Hör av dig om vi kan hjälpa dig med flytten eller på något annat sätt bistå dig.
Pixelstorm - tror du märker att fakturor mm får du upp klart snabbare. Skall kolla detta med paketet också asap. Du har helt rätt - basic-saker som bara skall funka och det snabbt.
Ingo - du och jag har haft en del dialoger och som du vet pushar vi hårt för domänbiten du nämner ovan. Som jag nämnde till någon tidigare så utvärderade vi Plesk och C-panel och ingen av dem (2009) kunde köra distribuerade system på det sättet vi önskade (då i alla fall) och det var grundläggande för oss. Driften är av sajterna i sig är om möjligt än viktigare än kontrollpanelen i sig och lastbalansering, klustring mm är då vitalt. Gärna över flera hallar och även orter.
Generellt sett får både vi och Atomia ta kritik för att vi inte fått till saker snabbare under sommaren. Det jag kan säga är att vi är 100% dedikerade till att inte bara lösa problem som uppstått utan leverera på en riktigt hög nivå och tillbaka till servicenivåer och svarstider som vi tror är bland de bästa i branschen.
Tack igen för tålamodet genom de senaste veckorna tuffa problematik. Hoppas fö att ni alla har njutit av den underbara sommaren som Sverige har bjudit på denna gång.
|