Citat:
Ursprungligen postat av ZynX
Johan har en liten fråga utan att försöka klanka ner på er men också som jag tror många andra frågar sig. Har ni ingen utvecklings/test miljö där ni testar updates innan ni tar ut dom i produktion ?
Menar ni är ett av de större webbhotellen i Sverige och då borde man väl testa updates noggrant innan man patchar ut det i produktionen för att inte skapa dessa diskussioner som uppstått om er panel på sistone ?
Binero har i vart fall ändrat sitt rykte rejält från incidenten med mailen som jag tror många kommer att tänka på länge till. Så där vill jag ge er en eloge.
|
Vi har givetvis en fullskalig testmiljö just för detta syfte, att testa saker innan de tas i produktion. Det har gjort att vi har upptäckt saker som behöver åtgärdas innan livemiljön kan uppdateras vid ett flertal tillfällen. Det kan dock, som i det här fallet hända saker med livemiljön även om uppdateringen testats framgångsrikt i testmiljön.
Exakt varför felen uppträdde i livemiljön, men inte i testmiljön kan jag tyvärr inte svara på. Men det är ju något vi kommer titta på när väl allt är åtgärdat.
//Johan Hedberg, City Network