Citat:
Ursprungligen postat av allstars
Kul tjänst - och bra alternativ till de som erbjuds på GÖteborgsVarvet och Stockholm Marathon m fl, men rätt så enkel design - Bootstrap out-of-the-box är känslan för mig (som jobbar med frontend)
|
Tanken är att tjänsten ska erbjuda löpande data till tävlingar (just nu bara IRONMANs) som inte har någon SMS-tjänst. GBG-varvets SMS-tjänst är inget som jag har som avsikt att konkurrera med då den redan fungerar jättebra.
Citat:
Hur fungerar tjänsten?
Scrapar du tidtagarens live-resultatsida och skickar SMS om något nytt inträffar?
|
Precis. Informationen sparas ner, summeras och pushas ut till användaren via smsglobal.com
Citat:
Vilka (svenska) tidtagare har du stöd för?
|
Just nu inga. Tanken är (precis som namnet, startsidan och alla inlagda lopp avslöjar

) att fokusera på IRONMAN-tävlingar. Men backenden är flexibel just nu, så att lägga in fler tävlingar är inte mer än att lägga till en klass. Just nu tänkte jag dock testa att köra mot just IM-tävlingar och se hur de går.
Citat:
Jag bevakar en löpare som springer den 10 så får vi se :-)
|
Kanske var lite otydlig med de i första inlägget, men jag stängde precis av alla notifikationer då varje SMS kostar 40 öre. Inte speciellt farligt om några enstaka personer testar, men är lite orolig att 100-tals prenumerationer ska läggas in, vilket blir dyrt i längden.
Citat:
Något jag sett redan: Man borde inte kunna prenumerera för ett lopp som redan varit. Och har det isf varit borde man kunna få totaltid samt eventuella split-tider.
|
Sant. Så var de först. Men de blev jobbigt att testa siten när inga lopp fanns tillgängliga (vilket var fallet när jag postade den här tråden). Istället la jag till en notifikation som sa att loppet redan varit.
Men helt rätt. Innan siten går live så ska de inte gå att följa personer som redan kört.