Visa ett inlägg
Oläst 2014-08-06, 19:28 #10
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2005
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar

Reg.datum: May 2005
Hej Kim,

Jag är ett stort fan av GSERP. Jag förstår helt att ni nu vill ta betalt och jag har förundrats länge över att ni erbjöd det gratis så länge som ni gjorde. Dock tycker jag det är lite synd att ni slopar namnet GSERP vilket blivit ett slags varumärke.

Det är inte min avsikt att skapa en negativ touch av er. Jag vill heller inte starta upp en storskalig ranktracker som ni utan det som jag funderar på att starta skulle i så fall endast vända sig till SEO-bolag. Min tanke var att det skulle kosta 10 000 per kvartal och ha kanske ett tiotal användare. Ingen riktig konkurrent till er med andra ord.

Däremot är det för mig och nog många andra superviktigt gällande vad som gäller med den data som skapas. Jag vill inte "missförstå dig med avsikt" utan däremot vill jag att det är 100% klart vad som gäller på sajten utan några tvetydigheter. Ni opererar i Sverige med svenskt bolag utanför det stämningsklimat som råder i USA - därför behöver ni enligt mig inte så långa privacy policy och tos som ska täcka in allt mellan himmel och jord. Tidigare i tråden nämndes en annan tjänst, ta en titt på hur de har skrivit: http://serpbook.com/tos - där finns inga tvetydigheter.

Så om det stämmer som du säger så är det ju jättebra och jag tar tillbaka min kritik direkt. Men för guds skull se till att detta även står i era villkor/privacy policy. Räcker ju med en extra mening sist under punkt 8 typ "Ranking data including keywords and domain names are never dislosed to third party outside Wincher International AB except by court order."

Jag tar gärna en kaffe med dig och är kvar i Sverige (Malmö) 7 dagar till. Kanske kommer upp till Stockholm och skickar ett mail i så fall. Kontakta mig om du kommer vara i Malmö något. Vi kanske kan hitta ett samarbete, integrera våra verktyg till exempel?
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat