Visa ett inlägg
Oläst 2014-07-16, 20:51 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Konsumentköplagen, distansavtalslagen, avtalslagen (för företag men är även grund för andra lagar).

Betrakta det som god service mot kunden att alltid vara tydlig med vad saker och ting kostar. Informerar du inte i förväg så kommer du nästan garanterat få en missnöjd kund, så tänk inte ens tanken att låta bli.

Det är ingen lag på att avtalet måste vara skriftligt, jag menar att du bör ha ett skriftligt avtal för att skydda dina intressen, annars kan ju kunden ändra sig och säga att denne inte beställt något av dig elelr att ni inte kommit överens om priset.

EL-Giganten har en prislista och den bygger på att man har några standardiserade tjänster.

Du skulle exempelvis kunna bygga upp en prislista som så här:

Pris för stationära datorer
Hembesök inom Stockholms Stad: 545 kr
Hembesök inom Södertälje kommun: 585 kr
Hembesök inom Norrtälje kommun: 565 kr
Hembesök i övriga Stockholms Län: 745 kr
Öppna stationär dator: 495 kr
Byte CD/DVD/HDD: 195 kr
Kopiering av innehåll från gammal till ny HDD: 395 kr
Installation av Windows 8: 695 kr
Byte av moderkort: 595 kr
Byte av bildskärm: 75 kr
Byte av USB-tangentbord: 39 kr
.
.
.



Materialkostnader tillkommer. Moms ingår i alla priser.

Du kan bygga upp en sån här prislista med hur många tjänster som helst.

Senast redigerad av Conny Westh den 2014-07-16 klockan 21:03
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat