Visa ett inlägg
Oläst 2014-07-09, 16:35 #1
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Thumbs down City Network registerar ej domäner som är BETALDA

Pratade med kundtjänstchefen för City Network som tyckte att jag skulle ha denna rubrik, så klart man lyssnar på honom.

Tog och registrerade ett antal domäner via City Network idag, för att vara exakt 2014-07-09 11:59:35. Vissa domäner som egentligen är lediga noterades som upptagna pgr av att tidigare kunder har valt att ej förnya dessa, de försvinner ej ur systemet vilket jag också påtalat tidigare. Efter samtal med supporten så släpptes dessa för registrering och kortköpet gick igenom utan problem, fick också en bekräftelse.

Men efter några timmar så blev jag fundersam varför inte någon domän blivit registrerad och ringer då till City Network som säger att det är domänerna som tidigare ägare har haft som blockerar beställningen men att det ska lösa sig inom kort. Ringer efter ett tag igen och får prata med en tjej som meddelar att jag får kontakta Payex istället kring betalningen vilket jag dock gör, från detta företagets sida säger man dock att problem som uppstår sköts via handelsplatsen där köpet genomfördes.

Sådär då var det bara lyfta luren och vänta en halvtimme igen på besked och fick prata med Marknadschefen som sa att det sitter en tjej som ska registrera alla domäner manuellt men inom kort så ska det vara klart.

När jag skriver detta har ännu INGEN domän blivit registrerad av City Network, dock har en annan person lyckas reg en domän och inte så konstigt om det inte hade varit att den har genomförts på samma ställe.

Anders, chefen för kundtjänst rycker på axlarna och säger att han inte har så mycket han kan göra eftersom det är först till kvarn, oavsett om jag fått en bekräftelse på att köpet har genomförts eller ej. Frågade när domänen hade registreras och det hade han ingen information kring.

Kan också nämna att INGEN av domänerna som jag har betalat för har blivit registrerat efter 6 och en halvtimme.

Nej detta är bara pinsamt och hela tiden skyller de på Atomia fast de har haft full frihet att registrera varje domän manuellt.

Vet inte om det är kompetensen som saknas på företaget eller vad det hela bottnar i. Men en liten varning för er som ska betala med kort via City Network så kan det dröja timmar innan man från företags sida gör sitt jobb och man hade denna gången bortförklaringar kring både Atomia och Payex.
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat