Visa ett inlägg
Oläst 2014-07-06, 14:40 #4
Jimmits avatar
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2009
Jimmit Jimmit är inte uppkopplad
Flitig postare
Jimmits avatar

Reg.datum: Sep 2009
Varför började du med datorer/Internet?
Datorer har väl vart med hela livet (född 90), internet sedan 98/99 kanske, Lunarstorm och Skunk som de flesta andra i den åldern.

Vad blev din första intäkt via Internet?
Affiliateintäkter via Comviqs gratis kontantkort på Tradedoubler runt 2006.

När startade du ditt första projekt och vad var det?
Hösten 2006, hade precis börjat gymnasiet och programmerade ihop en community som hette Nextlife med en klasskompis, lärde mig i princip allt jag kunde då under den tiden. Mycket trail and error. Vi pluggade entreprenörsskap så fick faktiskt tillstånd att arbeta med det under lektionstid, var väldigt lärorikt och förbannat kul.

Vilka stora hinder har du mött på vägen?
Lärt mig att företag inte litar på 18åringar som driver eget, och att internet inte var så viktigt att synas på ute på landsbygden där 2008. Många av de företag jag kontaktade då har fortfarande ingen webb. Fick inte de uppdragen jag önskade då, så tog istället anställning.

När förstod du att det var "Internet" som skulle vara ditt yrke och inte bara en hobby?
Direkt när jag började programmera, i princip. Logiskt tänkande är vad jag är bäst på, då passade det ganska väl.

Vad skulle du sysslat med om "Internet" (eller liknande) inte fanns?
Ekonomi, arkitekt eller liknande troligen. Någonting som åtminstone innehåller någon form av logiskt tänkande eller matematik. Kanske personlig tränare skulle fungerat, vart ganska duktig i olika former av idrott.

Vad är den enskilt bästa domän du ägt? (Jag som domännörd är nyfiken..)
Bloggdesigner.se kanske, överlägset flest type-ins iaf. Lät dock den förfalla då ingen ville köpa och jag inte hade något intresse av att ha den kvar.
Jimmit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat