Esch, laddade ner MAMP så jag kan pilla lite till, orkar inte vänta i ett par dagar till.
Iaf, uppdaterade mitt exempel lite så det är lättare att verifiera sin matchningsfunktion (om nu någon fortfarande är intresserad :P ):
Filen:
https://www.dropbox.com/s/h88dm41d8p...entMatches.zip (första gången jag använder dropbox så förhoppningsvis fungerar länken)
SQL filen har inte ändrats, kanske innehållet men inte strukturen så den kan ni strunta i om ni redan använt den :P
Senaste testet finns i index3.php (har ändrat endel för att peta in verifieringen av matchningen, allts är dokumenterat i början av filen)
Alex
Din senaste fungerar inte hos mig, får alldeles för många exakta matchningar, paren är inte 2 stegs matchade av någon anledning. Får över 400 matchade par per 1000 med dina senaste, medans brukar ligga runt 320-330.
Har dock inte kört din senaste i verifieringsversionen av min test"miljö", så vet inte riktigt vad som händer där. Verifieringsmiljön använder din senaste version som fungerade 100% korrekt, + lite annan skit.