Visa ett inlägg
Oläst 2014-07-04, 09:45 #3
Jompa Jompa är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2014
Jompa Jompa är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Apr 2014
Citat:
Ursprungligen postat av weetabix Visa inlägg
Det är inte säkert att en klen vps ger dig bättre upplevelse, men du har så klart stora möjligheter att optimera miljön om du vet vad du håller på med.

Kör du någon form av page cache idag? CDN?
Ingen av oss inblandade är några teknikexperter, men vi kör WP Super Cache och tycker generellt att sajten fungerar bra. Det stora problemet är som sagt att det är olidligt segt att jobba i admin under trafiktopparna. Men skulle även vara trevligt att få ned laddningstiderna för användarna. CDN har jag ingen koll på alls, men googlar det as we speak

Citat:
Ursprungligen postat av altruixm
Jag har en kund som kör Crystone VPS och ja det går snabbare, både för kunder och admins. Fast den näst intill kostnadsfria supporten från shared hosting kostar med VPS mycket mer.

Själv kör jag VPS för två av mina sajter, hos Digital Ocean, och det funkar bra. Prismässigt ungefär samma som ett bra svenskt webbhotell. Laddningstiderna är bättre och enligt GWT har "Tid som krävs för att hämta en sida" minskat från ca 700 ms till ca 200 ms. Nackdelen är att du behöver koll på all mjukvara, jag har t.ex. fått gå upp i RAM för att kunna hantera en del bakgrundsprocesser (WP-plugins).
Ok, är det så att det är svårare att få support från Crystone om man kör VPS, att man behöver betala för supporten? Vi är som sagt inga teknikproffs så vi är ute efter något som funkar med så lite teknisk handpåläggning som möjligt.

Wp memory limit höjde vi dock rejält för länge sen, så den biten borde redan vara fixad

Tack för svar och tips från er båda, uppskattas!
Jompa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat