Medlem
|
|
Reg.datum: Oct 2012
|
|
Medlem
Reg.datum: Oct 2012
|
Kör SEB och är nöjd med det. Nu har jag iof inte så mycket kontakt med dem men de tjänster de har och de avgifter de tar är helt ok. Ett plus är att du alltid kan få tag i någon att prata med 24/7 365.
Jag har också haft Swedbank, Länsförsärkingar Bank och Nordea och där skulle jag med enkelhet säga att Swebank är klart sämst med 0 känsla för service, Nordea är gamla stofiler som är rädda för utveckling och Länsförsäkringar är bra ändra tills det kniper och du skulle behöva stöd från din bank. SEB tycker jag håller måttet på samma punkter.
Var även i kontakt med Handelsbanken i förra veckan för att eventuellt byta båda privat och företaget till dem samt prova deras betallösningar för Internet. Det var det värsta samtalet jag har haft tror jag. De hade ingen aning om vad de pratade om och var så omständiga att jag fick hög puls bara av att lyssna på allt som skulle göras. De ville ha en genomgång av historiken på min privatekonomi, på företagets ekonomi samt en affärsplan och sedan skulle de gå igenom detta i ett "Credit council". Å då ville jag inte ens ha ett lån eller några krediter... Jag la på luren till sist.
Till syvene och sist så handlar det nog mycket om hur du kommer överens med din bankman och hur personalen är på just din bank.
|