|
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Feb 2008
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Feb 2008
|
Att hyra länkar kan man ju ha åsikter om utifrån många olika perspektiv. Det kan tyckas omoraliskt att vilseleda Google genom att manipulera populariteten. Det kan också handla om ekonomi, att man inte vill betala för "samma sak" gång på gång.
Jag tycker däremot inte det är alls konstigt att man löpande betalar för länkar. Den som säljer länkar har diverse kostnader för de sajter han/hon/det driver. Domännamn, webbhotell, uppbyggnad, uppdatering av innehåll, uppdatera WP och alla plugins, hålla koll så att sajterna inte blir hackade (och skadar dig som kund), samt lite annat smått och gott.
Jag har tagit fram en hel del sajter till min egen verksamhet och räknar med att de kostat 15 000 kr var. Då räknar jag bl.a. in arbetstid, webbhotell, domän, innehåll, bilder.
Se på köp/hyr-länkar som annonser i morgontidningen. Du betalar för att synas under en viss period. Förlänger du inte din annonsperiod finns du inte med längre.
För övrigt: Vad är en permanent länk? Ska den finnas kvar i 2 år, 10 år, 20 år, 100 år, webbens livslängd?
|