Visa ett inlägg
Oläst 2014-06-20, 20:29 #5
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Kimppa Visa inlägg
Kan +1 på denna!
-1 på denna. Skaparen verkar inte helt med på best practices. Allt jag såg, även fast jag bara kikade några minuter, såg halvdant ut. Köra en require_once istället för autoloading (och dessutom förutsätta att du har rätt working directory), börja objektorienterings-tutorial med stdClass är väldigt illa pedagogiskt, använda i princip det enda syntax-alternativet som är nytt för PHP 5.4 i en grundläggande tutorial; [] shortcut för array(), (sure, man bör verkligen använda 5.5 men detta är en tutorial för nybörjare som knappt hört talas om php-versioner) osv osv.

Tyvärr har jag inte något bättre förslag, men kan tycka att det väl ändå bör finnas någon kompetent PHP utvecklare som finner det intressant att göra tutorials, guider etc.

Sen ska väl sägas att jag själv började med betydligt sämre informationskällor än dessa tutorials för 10-12 år sedan och det hindrade mig inte från att skriva en tjänst med hundratusentals requests om dagen inom något år eller två eller fortsätta en professionell bana inom samma område (även om det varierar hur mycket PHP jag skriver).
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat