 |
Flitig postare
|
|
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 486
|
|
Flitig postare
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 486
|
Jag har inte haft några problem med mail tills igår, dock var det inte så illa som jag befarade, det blev missförstånd.
Vare sig jag vill eller ej så är ju e-post ofta en extra möjlighet när det gäller att återställa lösenord, det jag fick "hackat" var min webmail, och spam gick ut till ca 1000 innan ett skydd slog till och spärrade för att sedan ändra lösenord på host och e-post.
Dock märkte jag ganska fort min e-post bytt lösenord för att jag kunde inte ta emot nya e-post. Så jag hörde av mig till kundtjänst, och frågade om något hade hänt med servern som jag använde till e-post, då tyckte jag det var konstigt att inte mitt lösenord funkade på varken på host/e-post. Och kundtjänsten typ idiotförklarade mig...
Senare fick jag ett mejl ifrån säkerhetsansvarig och han nämnde att de ändrat lösenord som en skyddsåtgärd. Så det blev förvirrat jag tolkade som att en person hade fått tillgång till mina lösenord, när det enbart var webmail som hade blivit "hackad".
Men det jag fortfarande inte förstår är att inga exploits/brute force hade använts enligt kundtjänst, vilket är märkligt. Om man nu kommer åt ett lösenord och använder det till att "spamma"? Finns bättre saker att göra, vilket jag är glad för att han inte gjorde. Jag har inte hittat något skumt på min dator.
Hade de sagt att någon gjort en brute force och skickat spam hade jag mer förstått det. Man har användaren och login och direkt, tar lite tid men det kanske hade gått att göra så.
Men dåligt att jag inte fick reda på vilka eposter han skickade till och inte vad det var för meddelande i mejlet. Och att jag aldrig har använt webmail för den e-posten gör att det hade varit ganska lätt att se vem som har loggat in, men de ville inte svara på något om det.
|