Tusen tack för er konstruktiva feedback!
Andreas
Skulle du kunna specificera vad det är som inte fungerar? Vad använder du för webbläsare?
Tsarraz
Tack!
Uppräkningen är inte simulerad, men den är däremot inte helt i realtid. Procenten skickas mha
http://www.pubnub.com/. Anledningen att den är hackig är för att det är många whois-anrop som sker, och vissa tar längre tid pga rate limits och liknande.
Detta är däremot helt klart ett förbättringsområde, och jag ska försöka hitta en bättre lösning på problemet imorgon.
x264
Wow, super mycket information. Tack!
Jag ska gå igenom alla designförbättringar du nämnde, och kolla om jag hittar en dynamisk och stilren lösning.
Jag ska självfallet åtgärda så att det inte är en vanlig alert som kommer fram. Tack för att du påpekar det.
Att det står 100% när inga resultat har hittats är felaktigt. Även det ska jag åtgärda.
Bra idé med att kunna "spara" resultatet för att visa det för någon. Det ska jag absolut implementera.
Det är redan väldigt mycket cachning som sker (via memcached). Whois anrop cachas i 3 timmar. Det tar lång tid att köra applikationen eftersom applikationen kommunicerar väldigt mycket med externa källor. Exempelvis görs det 75 whois anrop för en sökning i den svenska databasen.
Tack som sagt för all feedback, och jag tar gärna emot ännu mer.