Visa ett inlägg
Oläst 2014-05-23, 20:29 #5
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Citat:
Ursprungligen postat av lus Visa inlägg
Vadå proffs?

Jag menar inte SEO utan om det finns tex. bra sajter att annonsera på. Eftersom väldigt många kan använda sajten så borde det finnas en bestämd längd på snöret.
Med proffs så menade jag att anlita någon som jobbar med, och är bra på, det som du beskriver. (Det finns).

Givetvis kan man få hjälp på forum, jag får det hela tiden. Om du vill att någon ska ge dig sin tid så borde du bättra på oddsen genom att inte ställa snörefrågor.

Så du vill köpa annonser på sidor. Du specificerar inte inom vilken genre din sida verkar. Inget om vilken typ av sida det är, ehandel/community/tjänst/infosida/annat? Inga siffror om var du befinner dig nu eller vilka mål som ska anses vara godkända. Ingen budget. Vad har testats innan? Google/FB/3:e part.

Är din target audience verkligen 100% av alla i Norge och Sverige? Har du kikat på din nuvarande verksamhet och funderat kring vilka segment som kan ge bättre avkastning per investerad krona? Tänker du i termer av kortsiktig konverting eller längre relationsbyggande?

Det finns givetvis en mängd andra faktorer du kan överväga, det blir för mycket att sitta och skriva här.

BTW, när du anser att du har tillräckligt på fötterna för att spendera pengar så börja smått. Gå över och se vad som funkar. Tweaka i timmar. Detta är den svåra biten. Även här finns det en hel industri som försörjer sig på att göra detta åt dig.

Senast redigerad av Advocacy den 2014-05-23 klockan 20:33
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat