|
Supermoderator
|
|
Reg.datum: Mar 2007
|
|
Supermoderator
Reg.datum: Mar 2007
|
Hej,
GE FAAAN I ATT SMUTSKASTA MIN VERKSAMHET!!!
Seriöst,
Frugan hade en datorshop i sju år och priserna är ganska likvärdiga med de svenska. I många fall är det tom dyrare här, men eftersom momsen är lägre (7%) år det ofta jämt ut. Vissa saker är förstås billigare också.
Nu har jag inte riktigt tid att sätta mig in i denne "Leifs" verksamhet och har ingen aning om det rör sig om bedrägerier, så jag får skriva rent allmänt...
Jag känner till många fall med svenskar som sysslat med bedrägerier härifrån (ofta gentemot andra svenskar). Av någon outgrundlig anledning tror de att de är säkra för att de sitter och trycker på andra sidan jordklotet.
Den svenska polisen får in anmälningar och efterlyser tomtenissarna. Dessa plockas upp av thai-polis och transporteras med flyg till fosterlandet för vidare semester på något av landets kriminalvårdsanstalter.
Men som sagt, jag har inte kikat närmare på sajten som beskrivs. Det skall bli intressant detta. Tack för uppslaget!
|