Visa ett inlägg
Oläst 2014-05-07, 18:53 #8
niklas_SWEDs avatar
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
niklas_SWED niklas_SWED är inte uppkopplad
Flitig postare
niklas_SWEDs avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 400
Tack för flera bra tips! Jag provar även dina förslag och ger det lite tid så får vi se vad som händer.

Citat:
Ursprungligen postat av 456Rainman Visa inlägg
Det här problemet går att lösa ganska enkelt tror jag.

Du har helt enkelt inte visat för Google vilken som är din "viktiga" sida för sökordet staffanstorp.

Så här åtgärdar du problemet:
  • Skriv en lite längre text på startsidan om staffanstorp som endast visas på startsidan. Detta är inte 100% nödvändigt men kommer hjälpa dig.

  • När du skriver en artikel om staffanstorp på din hemsida, länka då ibland från artikeln till din startsida med ankartext "staffanstorp" och ibland lite längre ankartexter som tex "staden staffarnstorp". Det är viktigt att inte vara allt för enformig i ankartexterna men detta visar att du tycker startsidan är viktig för det sökordet. Länka även från vissa statiska undersidor till startsidan för att poängtera för google att startsidan är viktig. Gör inte detta från alla utan 1-2 fungerar beroende på hur många undersidor du har.

  • Skaffa fler länkar till din startsida och till dina artiklar. Som jag ser nu så har du 0 inlänkar (1 från v9.com som är en slags sökmotor men den räknas inte) vilket innebär att Google inte kan värdera din hemsida särskilt högt i sökresultatet. Ha blandat med ankartexter här också och ett tips är att skaffa inlänkar till artiklar som i sin tur länkar till din startsida (mer naturligt enligt mig).

Detta borde som sagt inte vara något problem alls utan gör detta långsamt i ett par veckor så är du nog uppe på första sidan inom kort. (nu har jag inte kollat konkurrensen på ordet "staffanstorp" men jag kan inte tänka mig att den är allt för stor.

Lycka till!
niklas_SWED är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat