Visa ett inlägg
Oläst 2014-05-07, 13:07 #7
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Viking Visa inlägg
Tack. Kom på när du sa angående Supervisor som jag oxå körde för att hålla igång Beanstalkd var ju att OM Beanstalkd dör, så försvann även alla jobb...

Kikade på RabbitMQ nu men tyckte ärligt talat setupen var för svår.

Ska se om jag kan få Vagrant att ligga stabilt i en VM box på Windows. Vore ju bra som du säger så man kan ha så lika miljöer som möjligt.

Dock Vagrant har en jättegammal version av Beanstalkd. Jag lyckades inte uppdatera den. Medan på min prod-Linux så fick jag en mycket nyare version.

Sen använde jag nått gränssnitt någon hackat ihop för att få ett GUI på det hela. Men det var buggit värre oxå.

Vore ju schyst om där fanns något riktigt gediget som liksom bara fungerar och man kan lita på. Jag betalar ju gärna pengar för det...
Nu har jag inte använt beanstalkd själv men kikade lite snabbt om det gick att få persistance på kön och det verkar ju som om det ska funka med deras binlog (-b). Inte så flexibelt men ska väl lösa ditt problem iallafall.

Rabbitmq är både mycket mer flexibelt och mer komplicerat. Tar säkert en hel dag att lära sig. Däremot får du lägga extra parsning ovanpå det för att få det att fungera som en jobbkö då det är bara är basen byggd för att distribuera meddelanden.

Vagrant har verkligen ingen version av Beanstalkd. Din distro du kör i Vagrant har det i sina officiella repos. Säker på att du uppdateras paketlistan? Kanske kör fel distro/version?

Givet vet jag inte heller om det finns något bra GUI för beanstalkd eftersom jag inte använt det.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat